Pracoholizm

Co to jest pracoholizm ?

W naszej Poradni Zmiana na Warszawskich Bielanach rozumiemy wyjątkowe zmagania, jakie wiążą się z pracoholizmem i jak może on znacząco wpłynąć na ogólne samopoczucie danej osoby. Uzależnienie od pracy jest złożonym zaburzeniem i zgodnie z kryteriami DSM-V dotyczącymi diagnozowania tego stanu, istnieje kilka objawów, które muszą być brane pod uwagę przy prowadzeniu leczenia.

Objawy pracoholizmu

Pierwszym symptomem pracoholizmu jest zaabsorbowanie pracą lub czynnościami związanymi z wykonywaną pracą. Obejmuje to spędzanie nadmiernej ilości czasu na pracy nad zadaniami lub projektami, nawet jeśli nie są one niezbędne do osiągnięcia sukcesu w danej roli. Wiąże się to również z ciągłym myśleniem o zbliżających się terminach i zamartwianiem się przyszłymi zadaniami zamiast korzystania z rozrywek poza godzinami pracy.

Innym objawem związanym z tym zaburzeniem jest :

• trudność w oderwaniu się od pracy nawet po zakończeniu normalnych godzin pracy,
  • kompulsywne sprawdzanie poczty elektronicznej o każdej porze dnia i nocy,
  • przeżywanie poczucia winy jeśli zrobią sobie przerwę od biurka w godzinach pracy,
  • pojawiająca się drażliwość, gdy są proszone o wzięcie dni wolnych lub spędzenie czasu z dala od środowiska pracy,
  • doświadczanie fizycznych problemów zdrowotnych, takich jak zmęczenie z powodu braku snu spowodowanych pracowaniem do późnych godzin wieczornych,
  • choroby związane ze stresem, takie jak: nadciśnienie i wiele innych.

W Poradni Zmiana staramy się zapewnić każdej osobie najlepszą możliwą opiekę, aby mogła osiągnąć trwałą zmianę i odzyskać kontrolę nad życiem!

Umów się na wizytę  Zadzwoń – 662 617 610

Do kogo można się zgłosić?

mgr Kamila Włodarczyk
psycholog, psychoterapeuta, specjalista psychoterapii uzależnień i współuzależnienia
mgr Karolina Miś
psycholog, specjalista psychoterapii uzależnień, psychoterapeutka psychodynamiczna w trakcie szkolenia